Een kijkje in de bovenbouw (groep 6, 7 & 8)

Een kijkje in de bovenbouw

In de bovenbouw van onze school leggen we extra nadruk op het stimuleren van de zelfstandigheid en zelfredzaamheid van onze leerlingen. Hier ontdekken ze niet alleen de wereld om hen heen, maar ook hun eigen identiteit. Ze stellen eigen leerdoelen en groeien niet alleen didactisch, maar vooral als uniek individu.

We vinden het van groot belang om u als ouders/verzorgers actief te betrekken bij het toekomstperspectief van uw kind. Samen streven we naar een helder beeld van waar de leerling staat en welke ontwikkelingen nog voor hen liggen. In open gesprekken verkennen we samen de wensen van de leerlingen met betrekking tot het voortgezet onderwijs. We kijken naar de mogelijkheden en streven ernaar om een zo passend mogelijk advies te formuleren.

In het zevende leerjaar wordt het voorlopig advies afgegeven. In leerjaar 8 volgt het definitieve schooladvies. Aan het begin van elk leerjaar nodigen we u uit voor een informatieve avond waarin we de hoogtepunten van het komende jaar bespreken. Samen willen we uw kind begeleiden op zijn of haar weg naar succes.

Samen bouwen we aan een sterke basis voor de toekomst van onze leerlingen.

Bij elkaar komen is een begin, bij elkaar blijven is vooruitgang, met elkaar samenwerken is succes!